PKO Bank Polski chce lepiej poznać potrzeby klientów

150x110

PKO Bank Polski rozpoczął wdrożenie nowego systemu zarządzania relacji z klientami. Wybrane rozwiązania firmy Teradata pozwolą na zintegrowanie danych o klientach ze wszystkich systemów Banku, a tym samym na konstruowanie ofert jeszcze precyzyjniej dostosowanych do ich potrzeb.

Głównym zadaniem systemu jest zwiększanie liczby kontaktów z klientami, jak również podniesienie efektywności kampanii marketingowych. Nowe oprogramowanie pozwoli na bardziej wnikliwą analizę klientów poprzez wygenerowanie nowych sposobów kontaktu, jak i monitorowanie ich aktywności pod kątem sprzedaży lub usług. Informacje te umożliwią jeszcze lepsze zarządzanie klientami w poszczególnych segmentach oraz pozwolą na zwiększenie skuteczności bardziej spersonalizowanych kampanii marketingowych.

- Nowe rozwiązanie zintegruje wszystkie systemy PKO Banku Polskiego. Precyzyjny dobór klientów według konkretnych kryteriów, obejmujących indywidualne aktywności, poprawi dostosowanie oferty Banku do ich potrzeb. Na podstawie danych klientów, historii rachunków i transakcji, aplikacje do zarządzania kampaniami marketingowymi precyzyjniej zdefiniują grupy docelowe w ramach zidentyfikowanych mikrosegmentów. Do tych grup Bank będzie kierował spersonalizowane oferty przez wybrane kanały dostępu np. Internet czy e-mail. Dzięki temu zapewnimy klientom większy komfort korzystania z bogatej oferty produktowej – mówi Katarzyna Durbajło-Andracka, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej.

Wdrożenie systemu obejmuje bazę danych Teradata, rozwiązanie do zarządzania kampaniami i procedurami marketingowymi, narzędzia zaawansowanej analityki oraz narzędzia do raportowania.

Platforma będzie również wykorzystywana przez Inteligo, internetowe ramię Grupy PKO Banku Polskiego.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za rok 2010 był najwyższy w całym sektorze i wyniósł 3,3 mld zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.